پداگوژی

 

پداگوژی

پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط  می شود، که برخی ها ازآن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند.پداگوژی که در در لغتنامه ها از آن به معنی “روش آموزگاری”، “فن تعلیم”، “علم تعلیم” ترجمه شده، گهگاهی هم به عنوان استفاده صحیح ازراهبردهای آموزشی در جریان فرایند یاددهی و یادگیری نیز تعریف می شود.برای نمونه، پائولو فریر، از روش آموزشی بزرگسالی خود به عنوان پداگوژ ی انتقادی یاد می کند.در ارتباط با استراتژی های آموزشی، اعتقادات فلسفی خود معلم از آموزش بوسیله دورنمای دانش و تجارب شاگردان، موقعیت های شخصی و محیطی و نیز اهداف یادگیری که از طریق تعامل دانش آموزان و معلمان تنظیم میگردد، اداره می شوند. نظریه‌پردازان انتقادی تعلیم و تربیت به «رادیکال‌ها» نیز مشهورند. این نام‌گذاری به دلیل وجود دیدگاه‌های اغلب تندروانه آنها در خصوص مسایل سیاسی‌ـ‌‌اجتماعی است.

 

پداگوژی کلمه ای است که این روزها بسیار می شنویم. پس آغاز کرونا و پاندمی جهانی ، کلاس های درس حضوری به آموزش مجازی تبدیل شدند و از مدرسه به فضای وب نقل مکان کردند. معلمان در شبکه های مختلف اجتماعی، با انبوهی از داده ها و اطلاعات مختلف مواجه هستند. مدرسان و اساتید مختلفی امروزه این واژه را در تبلیغات کلاس ها و دوره های آموزشی خود به کار می برند.

 

بنیانگذار پداگوژی چه کسی است؟

آنتوان سیمینوویچ ماکارنکو (Anton Makarenko) مددکار اجتماعی و نویسنده از شوروی سابق است که به شرح و بسط نظریه تربیت به روش خودسازمانی در گروه های کودکان پرداخته است. او داستان های مختلفی درباره پداگوژی در کتابهای خود منتشر کرده است.

پداگوگ کیست ؟

پداگوگ واژه ای دیگری برای “معلم” است، معلمی که با آموزش مردم را به هدف مشخصی هدایت می کند.

 

دوره پداگوژی :

این دوره به آموزش و معرفی اصول و فنون و روش‌های نوین تدریس، مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی، انواع سبک‌های یادگیری، نحوه‌ی برقراری ارتباط، برنامه ریزی آموزشی یک استاندارد، چگونگی طراحی طرح درس و سرفصل‌های آموزشی یک دوره آموزشی به مربیان‌، مدرسان و اساتید می‌پردازد.

 

 

چه مباحثی در دوره پداگوژی آموزش داده می شود؟

مدرک پداگوژی به افراد تعلق می گیرد که بتوانند یکسری دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. در دوره پداگوژی عناوین آموزشی متفاوت می باشد. در این دوره ابتدا موارد درسی، روش های مختلف آموزش، نحوه ارزشیابی و فناوری های موجود بیان خواهد شد. همچنین یکسری روش های مختلف که شامل نحوه حفاظت، بهبود آموزش، روابط کاری و ایمنی کار می باشد، عنوان می شود. تمامی آموزش ها بر اساس نیازهای جامعه و کمبود های موجود ارائه می گردند. در حالت کلی مباحث مختلف و متفاوتی در این دوره بیان می شوند.

 

 

یکی از این مباحث مهم آشنایی با مهارت های سخنوری است. در واقع به افراد آموزش داده می شود تا مطالب خود را به بهترین شکل بیان کنند. از دیگر مباحث متفاوت این دوره آشنایی با تکنیک های جذب مخاطب است. شما با شرکت در دوره های پداگوژی به راحتی و با استفاده از یکسری تکنیک های خاص می توانید مخاطبان خود را جذب نمایید. آموزش مهارت های آموزش موثر نیز از دیگر مباحثی است که در این دوره بیان می شود. همچنین از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره مدیریت زمان در بحث آموزش است. به شما آموزش داده می شود که در یک زمان مشخص و تعیین شده مبحث خود را آموزش دهید. استفاده از فناوری های متفاوت جهت بهبود آموزش نیز از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره است.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

اخرین نوشته‌ها

NLP

R&D

WES

دیگر نوشته‌ها

NLP

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید